"ΟΡΕΙΑΣ"

23/12/2018 ➡ Θερμή

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
23/12/2018 ➡ Θερμή 23/12/2018 ➡ Θερμή Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Λέσβου "ΟΡΕΙΑΣ"

Στις 23 Δεκεμβρίου 2018 το πρωί 30 πεζοπόροι του Ορειάς συγκεντρωθήκαμε στο γνωστό χώρο του My Market - μία Κυριακή που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά λόγω εορτών. Από εκεί με δικά μας αυτοκίνητα φτάσαμε στον Άγιο Νικόλαο των Πύργων Θερμής. Από τον τεράστιο πλάτανο που δεσπόζει στη περιοχή όπου και σταθήκαμε για την ομαδική φωτογραφία ξεκινήσαμε τη ανηφορική πορεία μας προς το μοναστήρι του Αγίου Ραφαήλ. Λίγο πριν φτάσουμε εκεί στρίψαμε και κατηφορίσαμε προς το χωριό της Λουτρόπολης Θερμής με καταπληκτική θέα στο καταπράσινο της στερεάς και το γαλάζιο της Θάλασσας.

Φτάνοντας στο χωριό κάναμε στάση και επισκεφτήκαμε τον Πύργο Τσουκαλαδέλλη που λόγω του ύψους του ξεχωρίζει στο χωριό καθώς είναι ορατός από παντού. Εκεί έμειναν για να προφυλαχθούν οι κάτοικοι από επιδρομές πειρατών. Αφού ήπιαμε και το καφέ μας σε χαλαρή κατάσταση πήραμε το πανέμορφο μονοπάτι που μας έβγαλε στη Παναγία Τρουλωτή. Ο βυζαντινός ναός με κυλινδρικό τρούλο του 14ου αιώνα είναι από τους λίγους στη Λέσβο αλλά και ο μοναδικός που στο θόλο του τρούλου έχει την παράσταση της Θεοτόκου και όχι του Παντοκράτορα. Το τέμπλο από ξύλο καρυδιάς είναι του 18ου αιώνα ενώ στις πανέμορφες αγιογραφίες διακρίνονται στα πρόσωπα των Αγίων οι βεβηλώσεις των Οθωμανών όταν κατέλαβαν το νησί. Αυτός ο ναός είναι υπέροχος αλλά λίγοι τον γνωρίζουν αν και βρίσκεται κοντά στη Μυτιλήνη. Η εκκλησία περιστοιχίζεται από τέσσερα πανύψηλα κυπαρίσσια αλλά και έναν καλοδιατηρημένο πύργο. Στη μία πλευρά του ναού είδαμε εντοιχισμένες μαρμάρινες πλάκες με ανάγλυφη διακόσμηση από την αρχαιότητα, όπου στη μία διακρίνεται θηρίο που σπαράζει ελάφι και στην άλλη εικονίζεται μάλλον θηριομαχία.

Γυρίσαμε στα αυτοκίνητά μας και έτσι τέλειωσε η πεζοπορική περίοδος του 2018. Ευχόμαστε για το 2019 υγεία, ευτυχία και όμορφες διαδρομές που ο «Ορειάς» σχεδιάζει, δοκιμάζει και πραγματοποιεί στο πανέμορφο νησί μας.