"ΟΡΕΙΑΣ"

29/10/2017 ➡ Μυστεγνά

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
29/10/2017 ➡ Μυστεγνά 29/10/2017 ➡ Μυστεγνά Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Λέσβου "ΟΡΕΙΑΣ"

Λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου της 28ης Οκτωβρίου 2017, ημέρας εορτασμού της επετείου του ΟΧΙ των Ελλήνων του 1940, ξεκίνησε μια ασθενική βροχή, η οποία όμως αν συνεχιζόταν μέχρι το επόμενο πρωί, ήταν ικανή να χαλάσει την πραγματοποιημένη πεζοπορία του Ορειάς στα Μυστεγνά. Ευτυχώς όμως, το επόμενο πρωί τα σύννεφα είχαν απομακρυνθεί και όλα έδειχναν ότι η μέρα θα ήταν ζεστή και ηλιόλουστη. Έτσι λοιπόν, στο σταθερό εδώ και καιρό σημείο συνάντησης των πεζοπόρων και φίλων του Ορειάς, συγκεντρωθήκαμε γύρω στις 9:30 π.μ. και αναχωρήσαμε με τα Ι.Χ. αυτοκίνητα για τα Μυστεγνά. Εκεί συναντήσαμε και τους υπόλοιπους της παρέας και ξεκινήσαμε την κυκλική μας διαδρομή στην ύπαιθρο της ευρύτερης περιοχής των Μυστεγνών.
Αφήνοντας πίσω το χωριό, πήραμε αρχικά τον αγροτικό δρόμο που οδηγεί σε λιοχώραφα και στη συνέχεια μέσα από όμορφα και γραφικά μονοπάτια, φτάσαμε στο σημείο της πρώτης στάσης, στη θέση «Μυρσίνι». Όπως μας πληροφόρησε η φίλη και μέλος του Ορειάς Χριστίνα, το μέρος πήρε το όνομά του από τις πολλές μυρσίνες (μυρτιές) που υπήρχαν παλαιότερα στην περιοχή. Εκεί βρίσκεται και μια πέτρινη βρύση με πόσιμο νερό, που στο παρελθόν υδροδοτούσε ολόκληρη την περιοχή. Σήμερα, στην καλύτερη των περιπτώσεων, να ξεδιψάσει κανέναν κουρασμένο περιπατητή, αφού δυστυχώς οι άνθρωποι με τα έργα τους αυτό κατάφεραν!
Μετά τη σύντομη στάση μας, συνεχίσαμε τη διαδρομή μέσα στους ελαιώνες, ανηφορίζοντας, περνώντας διάσελα με ωραία πανοραμική θέα και γλιστρώντας σε πλαγιές «στρωμένες» με τα δίχτυα της ελαιοσυγκομιδής. Μοναδική η θέα που μας χάρισε η θέση «Ντάμια», με το χωριό των Νέων Κυδωνιών (Μπαλτζίκι), μέχρι τα απέναντι μικρασιατικά παράλια, να τα χωρίζει μόνο το γαλάζιο της θάλασσας.
Κλείνοντας τον κύκλο της διαδρομής, μετά από τρεις και κάτι παραπάνω ώρες, περνώντας μέσα από το χωριό των Μυστεγνών, επιστρέψαμε στο σημείο που είχαμε ξεκινήσει. Εκεί ο καθένας πήρε τον δρόμο του: άλλοι για τα σπίτια τους, άλλοι προς το Μπαλτζίκι κι άλλοι προς τη Σκάλα Μυστεγνών. Για τους τελευταίους οι πληροφορίες μας θέλουν να απόλαυσαν σε παραθαλάσσια ταβέρνα νόστιμα πιάτα και μεζεδάκια, συνοδεία οίνου και ούζου, κρατώντας για το τέλος επιδόρπια ανατολίτικης προέλευσης… και ολίγον από ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς!
Μέχρι την επόμενη Κυριακή που θα ξανανταμώσουμε (καλώς εχόντων των πραγμάτων…) να είστε όλοι καλά και να περνάτε ακόμα καλύτερα!

Χάρτης

mistegna29 10 2017 map

Φωτογραφίες

Επιμέλεια

• Κείμενο:  Στρατούλα Βαΐτη
  • Φωτογραφίες:  Naimat Hassan, Χριστίνα Κουρτζή, Γιώργος Κουτλής
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « 22/10/2017 ➡ Αμμουδέλι-Μελίντα 5/11/2017 ➡ Σκαμιούδι »