"ΟΡΕΙΑΣ"

22-23/09/2018 ➡ Ακολουθώντας τα ίχνη της αρχαίας Ερεσίας

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
22-23/09/2018 ➡ Ακολουθώντας τα ίχνη της αρχαίας Ερεσίας 22-23/09/2018 ➡ Ακολουθώντας τα ίχνη της αρχαίας Ερεσίας Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Λέσβου "ΟΡΕΙΑΣ"

Μία παράλληλη δράση κατά τη διάρκεια του 2ο LAVA WKND που διοργάνωσε ο Φορέας Ανάπτυξης και Προβολής της Ερεσού στάθηκε αφορμή να βρεθεί ο Ορειάς στη Σκάλα Ερεσού. Γέμισε ο τόπος αθλητές δρομείς, ποδηλάτες και πεζοπόρους.

ΣΑΒΒΑΤΟ 22/9/2018
Φτάνοντας το πρωί στη Σκάλα βρεθήκαμε - μετά από τον απολαυστικό καφέ δίπλα στο κύμα - στην αξιόλογη Αρχαιολογική Συλλογή στους πρόποδες του "Μαστού", όπως λεγόταν στην αρχαιότητα ο λόφος της Ακρόπολης της αρχαίας Ερεσίας, μία από τις έξι πόλεις-κράτη του νησιού μας. Σταθήκαμε εκεί, που πάτησαν χιλιάδες χρόνια πριν οι πρόγονοι του τόπου αυτού, δημιουργώντας μία άνετη ζωή σε μία άκρως οργανωμένη πόλη και κοινωνία και παλεύοντας για τα πιστεύω τους. Σαν να τους βλέπαμε μπροστά μας... να συζητάνε στην αγορά τα περί τιμών και προσώπων, να ετοιμάζουν τα γεύματα για τιμώμενα πρόσωπα, τα κορίτσια να παίζουν με τις κούκλες, τα αγόρια να ασκούνται στα γυμνάσια, οι πολίτες να αποφασίζουν στο Δήμο και στη Βουλή, οι ευεργέτες να τιμώνται, οι δικαστές να δικάζουν και οι τύραννοι να δικάζονται... Ακολουθώντας τα ίχνη της αρχαίας Ερεσίας απολαύσαμε δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο της παλαιοχριστιανικής βασιλικής της Αγίας Αναστασίας (Αγίου Ανδρέα) τα περίτεχνα ψηφιδωτά δάπεδα της και επισκεφτήκαμε το μικρό ναό που φιλοξενεί το τάφο του Αγίου Ανδρέα, επισκόπου Κρήτης, που απεβίωσε το 740 μ.Χ. Ώρα για μπάνιο, χαλάρωση, φαγητό.
Το απόγευμα, παρέα με εκπροσώπους του τόπου, ανταμώσαμε ξανά στο λιμανάκι της Σκάλας σε μία συμβολική τελετή με αφορμή την ολοκλήρωση της "Διαδρομής της Αρχαίας Ερεσίας", έργο του Δήμου Λέσβου. Ο Χριστόφορος Μανδυλάς (ιδρυτικό μέλος του συλλόγου και Μελετητής του έργου) κάρφωσε την τελευταία πινακίδα στον ενημερωτικό στύλο και τοποθετήσαμε το όμορφο στεφάνι που μας είχε φτιάξει ειδικά για την περίσταση η συνοδοιπόρος μας η Χριστίνα Κουρτζή. Και... ξεκινήσαμε για την απογευματινή μας πεζοπορία (7χλμ.) με προορισμό τον Προφήτη Ηλία τον Θαλασσινό (155μ.) για να απολαύσουμε το ηλιοβασίλεμα. Περνώντας από τον οικισμό κατευθυνθήκαμε προς την δυτική άκρη της παραλίας της Σκάλας. Μια μικρή στάση στο ποταμό " Χαλάντρας" που μας χαιρέτησαν δεκάδες ποταμίσιες χελώνες και ψάρια. Συνεχίσαμε ανηφορίζοντας με συνοδεία το απαλό αεράκι και τη πανέμορφη θέα προς το πέλαγο με τις δαντελωτές ακτές της δυτικής Λέσβου μέχρι που τελικά φτάσαμε στο ταπεινό εκκλησάκι στη κορυφή του λόφου. Χρώματα και αισθήματα πολλά! Μπροστά μας ο ήλιος να βυθίζεται στο απέραντο γαλάζιο. Γαλήνη.
Κατεβαίνοντας προσεκτικά το μονοπάτι το φεγγάρι είχε ήδη ανέβει και έβαφε τη θάλασσα ασημένια. Φτάσαμε στη Πλατεία και γεμάτοι με εικόνες απολαύσαμε το φαγητό μας, τη καλή παρέα και το φως του φεγγαριού.

ΚΥΡΙΑΚΗ 23/9/2018
Ακολουθώντας τους κόκκινους ρόμβους της σηματοδοτημένης διαδρομής ξεκινήσαμε το πρωί της Κυριακής την πεζοπορία μας από την ανατολική πλευρά του κάμπου. Συναντήσαμε αγροτικές κατοικίες τοπικής αρχιτεκτονικής, περιποιημένα περιβόλια και ένας σκίουρος μας κοίταξε με περιέργεια. Μία μικρή στάση στον "Χριστό" και μπήκαμε στη περιοχή "Ψίνια" για να περάσουμε λίγο αργότερα την φαρδιά κοίτη του Χαλάντρα. Στην επόμενή  στάση στο εκκλησάκι της Αγίας Άννας μας περίμενε μία πολύ ευχάριστη έκπληξη. Η Φανή Γαληνού με μία φίλη είχαν φροντίσει για καφέ, χυμό, νερό, κουλουράκια και την ερεσιώτικη πίτα. Όλα προσφορά του ξενοδοχείου Γαλήνη. Αποκτήσαμε δυνάμεις που θα τις χρειαζόμασταν γιατί έκανε πια ζέστη και είχαμε μπροστά μας μία καλή ανηφόρα για τον Προφήτη Ηλία τον Χωριανό. Ανεβήκαμε μετά σιγά σιγά και φτάσαμε καταϊδρωμένοι στο εκκλησάκι στη κορυφή (173μ). Η πανοραμική θέα από εκεί μας αποζημίωσε απολύτως. Ο κάμπος σε όλη την ομορφιά του! Η φύση αλλόκοτη και παραμυθένια. Παράξενα σχήματα βράχων - δημιουργήματα του μακρινού ηφαιστειακού παρελθόντος. Καταπράσινα χωράφια τριφυλλιού.  Πανάρχαιες ξερολιθιές που οριοθετούν βοσκοτόπια και στον ορίζοντα η Θάλασσα... Κατεβαίνοντας από αγροτικούς δρόμους προς την ακτή της Σκάλας Ερεσού και με μία στάση στη Παναγία Κορωνιώτσσα που μας πρόσφερε άφθονη σκιά και δροσερό νερό η επιθυμία μας για μία βουτιά στη Θάλασσα είχε μεγαλώσει. Επιταχύναμε τα βήματα μας και μετά από 12 χλμ. πεζοπορίας περνώντας από τη περιοχή "Χλιαρά" και τον αρχαιολογικό χώρο της παλαιοχριστιανικής βασιλικής του "Αφεντέλλη" φτάσαμε στη παραλία. Με άπειρες βουτιές στα δροσερά νερά και χαλάρωση τελείωσε το όμορφο διήμερο μας στην Αρχαία Ερεσία. Και του Χρόνου!

Χάρτης

eresos prof ilias thalasa

eresos prof ilias xorianos

Φωτογραφίες

Επιμέλεια

• Κείμενο:  Έλσα Εγγλεζοπούλου
  • Φωτογραφίες:  Σοφία Καζαμία, Βασίλης Ραϊστέλλης, Έφη Σκλάβου, Χρίστος Κώνστας
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « 18/03/2018 ➡ Γέρα (Μέτια - Καστρί)