"ΟΡΕΙΑΣ"

Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Λέσβου

Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2019 00:22

Στην παρέα του Διανύσου…

Στην παρέα του Διανύσου… Στην παρέα του Διανύσου… Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Λέσβου "ΟΡΕΙΑΣ"

Αυτό το Σαββατοκύριακο, 21-22 Σεπτεμβρίου, το αφιερώσαμε στον τρύγο του σταφυλιού στην όμορφη καλντέρα της Ανεμώτιας και πεζοπορία στο κάμπο της Ερεσού με την ευκαιρία του 3ου Eressos LAVA WKND.

Το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου, αναχωρήσαμε για την Ανεμώτια, από το My market της στις 8:00, με το πούλμαν μας. Φθάνοντας στην Ανεμώτια θα μας υποδέθηκαν μέλη της τοπικής Κοινωνικής Συνεταιριστική Επιχείρησης (ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π.) “Ηφαίστειο Ανεμώτιας”. Μετά την υποδοχή ξεκινήσαμε για τους αμπελώνες. Στο δρόμο μας συναντήσαμε τον ιστορικό ναό του Αϊ Γιωργή. Εκεί ο νεαρός και ευγενής ιεράς του χωριού μας εξιστόρησε τα του Ι. Ναού και μας έδειξε τις όμορφες τοιχογραφίες του. [Έργα του ιεροδιακόνου Ιωάννη Χωμάτζα, από την Χίο, που ολοκληρώθηκαν στις 31 Μαρτίου 1702]. Συνεχίσαμε για τ’ Βναρ, μέσα από αμπελώνες μέχρι τον λόφο του Προφήτη Ηλία που τον ανεβήκαμε και απολαύσαμε τη θέα, από ψηλά. Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και κατηφορίσαμε προς τους αμπελώνες της περιοχής της (ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π.) για να συμμετάσχουμε στον τρύγο. Εφοδιασμένοι με ψαλίδι ή μαχαίρι και φορώντας γάντια και καπέλα, τρυγήσαμε και γευτήκαμε τα σταφύλια γεμίζοντας τα καφάσια με σταφύλια. Καφάσια που μεταφερθήκαν στην (ΚΟΙΝ.Σ.Ε.Π.). Εκεί άρχισε το σπάσιμο των σταφυλιών και η χωρική οινοποίηση τους που παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον και γευτήκαμε το τσίπουρο και τον μεζέ που μας πρόσφεραν. Ενθουσιασμένοι από την εμπειρία μας στον τρύγο, καταλήξαμε σε τοπική ταβέρνα για φαγητό, με εξαιρετικό μενού, κόκορα, χοιρινό, ρεβίθια, κτλ κτλ. Στη συνέχεια χορτάτοι από εμπειρίες και γεύσεις αναχωρήσαμε με το πούλμαν, για την Σκάλα Ερεσού. Εκεί ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτια μας, με ελεύθερο το πρόγραμμα για το υπόλοιπο της μέρας… Άλλοι πήγαν για μπάνιο, άλλοι φαγητό και άλλοι στην παρακολούθηση του τερματισμού των αθλητών του ορεινού τρεξίματος των 18,5 Κm, Σίγρι – Ερεσός. Αγώνας που ξεκίνησε στις 19:30 από το Σίγρι με τερματισμό την Σκάλα Ερεσού.

Την Κυριακή 22 του μηνός, στις 09:20, ξεκινήσαμε από το parking για το χωριό [με το pullman]. Εκεί μας περίμενε συνεργείο της Ε.Ρ.Τ. και μας παρουσίασε σε άμεση σύνδεση με το πρωινό της πρόγραμμα του Σταθμού της ΕΡΤ. Ήπιαμε τα καφεδάκια μας στην πλατεία της Ερεσού και συνεχίσαμε με ξεναγό την Έλσα μια περιήγηση στο χωρίο. Στην διαδρομή μας ευγενικά μας άνοιξε και μας υποδέχθηκε στο αρχοντικό των ΓΑΛΗΝΩΝ η κ. Δόξα, απόγονος της οικογενείας Γαληνού μας ξενάγησε στο αρχοντικό, μας είπε την ιστορία του και μας προσέφερε τσάι με βουτήματα [Εκεί επισκεφτήκαμε και Χαμάμ του κτηρίου]. Συνεχίσαμε κατηφορίζοντας για την Σκάλα, με μικρές στάσεις μέσα από τον κάμπο της Ερεσού περνώντας από τον χείμαρρο Χαλάνδρα και την παλαιοχριστιανική του Αφεντέλη [ακολουθώντας το σηματοδοτημένο μονοπάτι]. Σε 1:30 ώρα περίπου φτάσαμε στην παραλίας της Σκάλας. Κάναμε τις βουτιές μας στην θάλασσα, χαλαρώσαμε με φαγητό και ποτό και ευτυχισμένοι μπήκαμε στο πούμων μας στις 19:00 και αναχωρήσαμε για Μυτιλήνη. Περάσαμε όλοι μας καλά [46 άτομα με το πούλμαν μας και 8 άτομα που ήρθαν με δικά τους μέσα στην Ερεσό = σύνολο 54 πεζοπόροι].